Uppdatering

¡Hola!

Nu var det ett tag sen jag skrev, 2 veckor närmare bestämt.. måste bli bättre på det här. Men har haft dåligt med tid och internet har strulat lite, så har inte blivit så myckt skrivande av det hela...

Så det blir en liten uppdatering av vad som har hänt de senaste två veckorna.

Något som har hänt, som kan vara ganska svårt att missa är att ETA har lagt ner vapnen för gott. Här anses det vara en av de viktigaste nyheterna på ett ganska bra tag. I runt 50 år har poliser och högt uppsatta statstjänstemän i Baskien levt med ett tyst hot. Med livvakter runt omrikng sig dygnet runt och ständigt behöva leta efter bilbomer. Trots att tillkännagivandet var för en vecka sedan, handlar fortfarande stora delar av nyhetssändningarna om ETA.

Vad har mer hänt? Jag har haft examen i ett fletal ämnen, bland annat matte, biologi och musikhistoria. Jag skulle inte säga att det har gått bra, men bättre än väntat. Faktiskt. Ganska förvånansvärt. Förhoppningsvis så lär jag bli godkänd i alla ämnen, det låter väl bra? För att vara på spanska känns det bra, då det är ganska vanligt att man inte blir det här - även om man är spanjor.

Nu har vädret slagit om från soligt och sommarvarmt, till blött, regn och höstrusk.

Här är en bild över Morales del Rey, tagen för 2 veckor sen :)



(länk till en sida med bilder från tjurfäktningen: http://www.federaciontaurinavalladolid.com/toros-en-benavente-el-dia-del-pilar)

Chao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0