Miercoles, 14 de Septiembre

Jag, Laura och Cristina åkte in till Benavente på förmiddagen idag för att skaffa lite maskeradgrejer inför la fiesta som kommer vara här i Morales del Rey denna helgen. Morales (del Rey) är byn där familjen Posades bor, det är en by på runt 500 invånare som ligger 12 km utanför Benavente. Familjen består av 5 personer; föräldrarna Elsina(Elsa) och Joaquin (som även jobbar som filosofilärare på skolan där jag kommer gå), Adrián, 23; Laura, 19 och morfar Domingo.

Imorgon börjar skolan. Ska gå på en skola i Benavente som heter Instituto de Educación Secundaria los Sacues. I Spanien läser man bara två år på gymnasiet, el Bachillerato, innan man börjar på universitetet, dessutom är det vanligare att man fortsätter direkt till universitetet efter gymnasiet. Inga sabbatsår här inte. Aja, ska bli trevligt att få se skolan och så, även om man är lite nervös.

Nu blir det middag och sedan förflyttar jag mig nog mot sängen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0