och på den tionde dagen.

Internet i huset har varit utslaget sedan ett blixoväder i lördags. Så anledningen till att jag inte laddat upp något inlägg på nästan en vecka, är inte bara för att jag är seg... Aja, sitter på en bar (vilket är lika med ett kafé i Sverige) med gratis wifi. Hoppas internet kommer tillbaka snart ;)

Senaste veckan har i alla fall varit trevlig. Denna helgen var det ju som sagt en fyrdagars fiesta (fre-mån) här i Morales. Och som många säkert vet, har spanjorerna en annan syn på tid. Man slutar ju inte festa vid 2. Man börjar. Nae, kanske inte riktigt så var det, men trevligt var det. Jag, Laura och Christina kom som Lady Gaga (...)på andra plats i maskeradtävlingen och kammade hem 10 € var :D

Skolan går väl sådär. Eller egntligen borde man ju säga att det går ändå ganska hyfsat, jag har i de flesta fall i alla fall en aning om vad läraren säger. Enklast är egentligen de naturvetenskapliga ämnena, eftersom orden där ofta liknar de svenska orden (elektron=élektron, helium=helio, atom=átomo osv...) Lengua Castellano y Literatura (spanska och litteratur) är ett lite klurigare ämne kan man ju lugnt säga. Inte bara för att jag bara har läst spanska i 5 år, läraren pratar ju inte lite fort heller... Blir nog ingen 10:a i slutbetyg där.

Vill bara tacka folket i min klass(som nog ändå knappast kommer läsa detta) för att de ändå orkar med mig, eftersom de i 4 av 5 fall får ett ¿qué? när de försöker säga mig något så långsamt och tydligt de kan.
Tack tack tack :D

Imorgon ska jag få en rundtur i Benavente och så blir det spellektion eftersom bandet Maestro Lupi erbjuder gratis spellektioner för alla sina medlemmar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0