Så bar det av

Gick upp kvart över fem i morse. Jag och familjen sov på hotell i Malmö, så det var bara att sätta sig i bilen och köra till Kastrup. (Eller bli körd egentligen)

Väl framme på Kastrup blev det incheckning av diverse bagage(23kg väska + ett eufonium, som faktiskt klarade färden utan en skråma) innan jag kunde gå förbi alla 1000 taxfree-butiker och hoppa på planet. Flygingen gick bra, men trodde först inte att jag skulle hinna med bussen till Benavente, eftersom planet var 30 min sent, men det gjorde jag ju! Slapp vänta på Madrids busshållplats i 3h :)
Trevligt varmt är det ju här nere med, runt 27-30 c, så man ska ju inte klaga.

Väl framme i Benavente blev det socialt på en gång. Åkte direkt från busshållplatsen till en fest där jag fick träffa några vänner till familjen. Sedan blev det iväg och spela tennis innan jag äntligen fick se huset där jag ska bo de närmaste 10 månaderna. Mycket fint är det, och familjen är trevlig med :) Joaquin, Elsina, Laura och Adrián. Mer presentation av dem kommer så småningom.




Fin utsikt var det i alla fall från  min sittplats. Bilden till höger är över Spanien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0